Cafeaua si antioxidantii

Opiniile despre cafea variază foarte mult – unii o consideră sănătoasă și energizantă, în timp ce alții susțin că este dependență și dăunătoare.

Totuși, când analizăm dovezile, majoritatea studiilor asupra cafelei și sănătății consideră că este benefic.

De exemplu, cafeaua a fost legată de un risc redus de diabet de tip 2, boli ale ficatului și Alzheimer

Multe dintre efectele pozitive ale cafelei asupra sănătății se pot datora conținutului său impresionant de antioxidanți puternici.

De fapt, studiile arată că cafeaua este una dintre cele mai mari surse de antioxidanți din dieta umană.

Acest articol vă spune tot ce trebuie să știți despre conținutul impresionant de antioxidanți din cafea.

Încărcat cu mai mulți antioxidanți puternici

Corpul tău este sub atac constant de așa-numiții radicali liberi, care pot deteriora molecule importante precum proteinele și ADN-ul.

Antioxidantii pot dezarma efectiv radicalii liberi, protejând astfel împotriva îmbătrânirii și a multor boli care sunt parțial cauzate de stresul oxidativ, inclusiv cancerul.

Cafeaua este deosebit de bogată în mai mulți antioxidanți puternici, incluzând acizi hidrocinnamici și polifenoli .

Acizii hidrocinnamici sunt foarte eficienți la neutralizarea radicalilor liberi și la prevenirea stresului oxidativ .

Mai mult, polifenolii din cafea pot preveni o serie de afecțiuni, cum ar fi bolile de inimă, cancerul și diabetul de tip 2 .

REZUMATCafeaua este foarte bogată în antioxidanți – inclusiv polifenoli și acizi hidrocinnamici – care pot îmbunătăți sănătatea și pot reduce riscul de mai multe boli.

Cea mai mare sursă dietetică de antioxidanți

Majoritatea oamenilor consumă aproximativ 1-2 grame de antioxidanți pe zi – în principal din băuturi precum cafeaua și ceaiul .

Băuturile sunt o sursă mult mai mare de antioxidanți în dieta occidentală decât alimentele. De fapt, 79% dintre antioxidanții alimentari provin din băuturi, în timp ce doar 21% provin din alimente.

Asta pentru că oamenii tind să consume mai multe porții de băuturi bogate în antioxidanți decât alimente.

Într-un studiu, cercetătorii au analizat conținutul de antioxidanți al diferitelor alimente, prin dimensiunea porții.

Cafea a ocupat locul 11 ​​pe lista din spatele mai multor tipuri de boabe .

Cu toate acestea, deoarece multe persoane mănâncă puține fructe de pădure, dar beau mai multe căni de cafea pe zi, cantitatea totală de antioxidanți furnizați de cafea o depășește cu mult pe cea de fructe de pădure – chiar dacă fructele de pădure pot conține cantități mai mari pe porție.

În studiile norvegiene și finlandeze, cafeaua s-a dovedit a fi cea mai mare sursă de antioxidanți – oferind aproximativ 64% din aportul total de antioxidanți al oamenilor.

În aceste studii, consumul mediu de cafea a fost de 450-600 ml pe zi, sau de 2 – 4 căni .

În plus, studiile din Spania, Japonia, Polonia și Franța au concluzionat că cafeaua este de departe cea mai mare sursă dietetică de antioxidanți .

REZUMATOamenii tind să obțină mai mulți antioxidanți din băuturi decât alimente, iar studiile din întreaga lume demonstrează că cafeaua este singura sursă dietetică cea mai mare de antioxidanți.

Legat de un risc redus de multe boli

Cafeaua este asociată cu un risc redus de multe boli .

De exemplu, consumatorii de cafea au un risc mai scăzut cu 23-50% de diabet zaharat tip 2. Fiecare ceașcă zilnică este legată de un risc redus cu 7% .

Cafeaua pare, de asemenea, foarte benefică pentru ficatul tău, deoarece consumatorii de cafea au un risc mult mai mic de ciroză hepatică .

Mai mult, poate scădea riscul de cancer la ficat și colorectal, iar mai multe studii au observat un risc redus de boli de inimă și accident vascular cerebral .

Consumul regulat de cafea poate reduce, de asemenea, riscul de boală Alzheimer și Parkinson cu 32-65% .

Unele studii indică faptul că cafeaua poate beneficia și de alte aspecte ale sănătății mintale. Femeile care beau cafea sunt mai puțin susceptibile să devină depresive și să moară prin sinucidere .

Mai presus de toate, consumul de cafea a fost legat de o durată de viață mai lungă și până la un risc mai mic de 20-30% de moarte prematură .

Totuși, rețineți că majoritatea acestor studii sunt observaționale. Acestea nu pot dovedi că cafeaua a determinat reducerea riscului de boală – doar că băutorii de cafea au mai puțin șanse să apară aceste boli.

REZUMATConsumul de cafea a fost legat de numeroase beneficii pentru sănătate, inclusiv un risc redus de diabet de tip 2 și boli hepatice, cardiace și neurologice. De asemenea, poate beneficia de sănătatea mintală și vă poate ajuta să trăiți mai mult.

Concluzie

Există multe tipuri de antioxidanți dietetici, iar cafeaua este o sursă foarte bună a unora dintre aceștia.

Cu toate acestea, nu oferă aceiași antioxidanți ca alimentele din plante întregi precum fructele și legumele – așa că, deși cafeaua poate fi cea mai mare sursă dietetică de antioxidanți, aceasta nu ar trebui să fie niciodată singura dvs. sursă.

Pentru o sănătate optimă , cel mai bine este să obțineți o varietate de vitamine, minerale, antioxidanți și compuși ai plantelor din mai multe surse diferite.

Lasa un raspuns