Puteți elimina cofeina? Sfaturi și multe altele

Dacă ați avut prea multe căni de cafea și vă simțiți amețitor, vă puteți întreba dacă există o modalitate de a elimina excesul de cofeină din sistemul dumneavoastră.

Cofeina este un stimulent natural pe care se bazează milioane de oameni în fiecare zi. Cu toate acestea, consumul prea mult din acesta poate provoca reacții adverse, cum ar fi dificultăți în somn, o creștere a ritmului cardiac, slăbire și agitație .

Acest articol explică dacă puteți elimina cofeina și oferă sfaturi pentru reducerea apariției și a altor efecte incomode.

Cum se pot reduce efectele cofeinei

Se știe că efectele cofeinei durează câteva ore – și este posibil să aveți băuturi mai puternice dacă beți multă cafea, sodă, băutură energetică sau alte băuturi cofeinizate .

De fapt, odată ce a intrat în corpul dvs., nu puteți face multe pentru a elimina cofeina. Singura modalitate de a scăpa de ea este să aștepți ca acesta să se înroșească în mod natural.

Cu toate acestea, puteți face câțiva pași pentru a minimiza efectele secundare .

Opriți cafeinizarea imediat ce observați efecte adverse

Dacă observați simptome incomode, cum ar fi tremuratul, opriți consumul de cofeină imediat. Mâncărurile și băuturile cu cofeină includ cafea, ceai, băuturi energetice, sodă, ciocolată neagră și unele înghețate și deserturi.

Cafeaua Decaf este o opțiune bună dacă mai doriți să vă bucurați de aromele și beneficiile pentru sănătate ale cafelei. Cu toate acestea, conține cantități foarte mici de cofeină, la 2–7 mg pe cană (240 ml).

Mai mult, acordați atenție medicamentelor, suplimentelor și produselor de îngrijire personală care pot adăposti cofeina. De exemplu, calmantele contra-contra-durere, cum ar fi Aspirina (acid acetilsalicilic) pot ambala până la 40–60 mg într-o singură tabletă .

În cele din urmă, anumite formule de îmbunătățire a performanței, cum ar fi suplimentele pre-antrenament, pot avea cantități mari de cofeină, cu până la 250 mg în doar 2 lingurițe (10 grame).

Asteapta afara

Efectele stimulatoare ale cofeinei sunt de obicei observabile în primele 45 de minute de la administrare și pot dura 3–5 ore .

Mai mult, poate dura până la 10 ore cafeina să- ți curețe complet sistemul .

Dacă sunteți îngrijorat de somn , este mai bine să încetați consumul de cofeină cu 6–8 ore înainte de culcare.

Stai hidratat

Apa potabilă este importantă pentru a rămâne hidratată pe tot parcursul zilei.

Deși sunt disponibile cercetări limitate, multe rapoarte anecdotice susțin că apa de băut ajută la ameliorarea scăderilor induse de cafeină. Aceasta se poate datora faptului că deshidratarea poate înrăutăți simptomele.

Prin urmare, poate ajuta la creșterea aportului de apă în timp ce așteptați ca cofeina să vă părăsească sistemul.

În plus, dacă nu sunteți obișnuit cu cofeina, poate acționa ca un diuretic ușor și poate duce la urinare crescută și scaune mai frecvente. Deși acest lucru este rar pentru cei care consumă în mod regulat cofeină din cafea sau ceai, hidratarea poate ajuta la reducerea unora dintre aceste efecte .

Alte sfaturi

Iată câteva alte sfaturi utile pentru a ajuta la ameliorarea efectelor secundare ale cofeinei:

  • Misca-te. Mergeți la o plimbare ușoară pentru a scăpa de anxietate și a slăbi.
  • Exersați respirația profundă. Dacă vă simțiți anxioși, inspirați lent și profund timp de 5 minute. Alternativ, practicați meditația pentru a vă calma mintea și sistemul nervos.
  • Mănâncă alimente bogate în fibre. Mâncarea poate încetini eliberarea de cofeină în fluxul sanguin. Optați pentru alimente cu digestie lentă, bogate în fibre, precum cereale integrale, fasole, linte, legume amidon, nuci și semințe.
  • Luați L-theanine. Deși nu va contracara efectele stimulatoare ale cofeinei, acest supliment de aminoacizi poate ajuta la ameliorarea anxietății și la reducerea tensiunii arteriale. Asigurați-vă că discutați cu medicul dumneavoastră medical înainte de a-l lua.

REZUMAT

Odată ce cofeina este în sistemul dvs., este dificil să scapi. Evitarea cofeinei, rămânerea hidratată și așteptarea acesteia sunt cele mai bune opțiuni pentru a reduce efectele acesteia.

Cât de mult este prea mult?

Majoritatea oamenilor pot consuma în siguranță 400 mg de cofeină pe zi – echivalentul a aproximativ 4 căni (945 ml) de cafea .

Cu toate acestea, toleranța la cofeină variază în funcție de vârstă, genetică, greutate și capacitatea ficatului dvs. de a procesa cofeina. Mai mult, anumite medicamente, cum ar fi contraceptivele orale și medicamentele pentru inimă, pot crește timpul de circulație a cofeinei în corpul vostru .

Femeile însărcinate ar trebui să se limiteze la 200 mg pe zi, deoarece aportul excesiv de cofeină poate crește riscul nașterii premature, avortului și greutate scăzută la naștere .

Copiii ar trebui să evite cofeina din cauza riscurilor de dezvoltare, iar adolescenții ar trebui să-și limiteze aportul.

REZUMAT

Majoritatea oamenilor pot tolera până la 400 mg de cofeină pe zi sau aproximativ 4 căni (945 ml) de cafea – deși femeile însărcinate, copiii și adolescenții ar trebui să-și limiteze aportul.

Riscuri de consum excesiv de cofeină

Deși cofeina este recunoscută ca sigură, toată lumea o tolerează diferit.

Este important să fiți atenți la orice reacții adverse nedorite, inclusiv dureri de cap , slăbiciune, dificultăți de somn și creșterea ritmului cardiac. Dacă prezentați oricare dintre aceste simptome, reduceți-vă aportul.

Deși apare o supradoză rară de cafeină și se datorează aproape întotdeauna consumului de băuturi energizante și de energie. Printre simptome se numără:

  • dureri în piept
  • febră
  • bătăi neregulate ale inimii
  • deshidratare severă
  • probleme de respirație
  • mișcare musculară incontrolabilă
  • vărsături

Dacă prezentați oricare dintre aceste simptome după ce ați consumat multă cofeină, consultați imediat asistența medicală.

REZUMAT

Reacțiile adverse frecvente ale cofeinei includ durerile de cap, slăbirea și ritmul cardiac rapid. Reduceți-vă aportul dacă prezentați simptome nedorite. Dacă simptomele se agravează sau continuă, solicitați asistență medicală.

Linia de jos

Cofeina este o modalitate eficientă, naturală de a -ți stimula nivelul de energie , dar mulți oameni găsesc că au consumat prea mult și vor să-l elimine din corp.

Efectele secundare ale consumului în exces de cofeină includ dificultăți de somn, slăbiciune, agitație și creșterea ritmului cardiac.

Pe lângă așteptarea ei și evitarea cofeinei, nu există niciun remediu eficient acasă pentru a elimina cofeina din sistemul dumneavoastră. La fel, puteți reduce efectele secundare rămânând hidratat, mergând la plimbare și consumând alimente bogate în fibre .

Majoritatea oamenilor pot tolera în siguranță 400 mg de cofeină pe zi – aproximativ 4 căni (945 ml) de cafea – deși limitele dvs. personale pot varia. Asigurați-vă că vă ascultați corpul și consumați doar ceea ce se simte confortabil.

Lasa un raspuns