Ce ar trebui să știe femeile peste 50 de ani despre sănătatea inimii

Exercițiile fizice oferă multe beneficii pentru sănătate, de la reducerea riscului de boli de inimă, accident vascular cerebral și diabet de tip 2 până la întărirea oaselor și îmbunătățirea sănătății mintale.

Dar chiar și exercițiile fizice regulate nu pot anula toate efectele negative asupra sănătății care provin din petrecerea multă a zilei dvs. stând – lucru pe care mulți dintre noi probabil îl fac.

Un nou studiu adaugă mai mult sprijin ideii că stilul nostru de viață modern, plin de ecran, sedentar, afectează sănătatea noastră, inclusiv creșterea riscului nostru de boli cardiovasculare.

Cercetătorii au descoperit că femeile aflate în postmenopauză, cu supraponderalitate sau obezitate, care și-au petrecut mai mult din zi așezate – sau așezate mai mult timp – au avut factori de risc metabolici mai slabi pentru bolile cardiovasculare.

Acest lucru a fost adevărat atât pentru femeile mai în vârstă hispanice, cât și pentru cele non-hispanice, deși au existat unele diferențe între cele două grupuri.

„Acest studiu arată într-adevăr cât de semnificativă este ședința în ceea ce privește efectul său asupra inimii tale”, a spus dr. Suzanne Steinbaum , cardiolog preventiv din New York și voluntară națională Go Red for Women, care nu a fost implicată în noua cercetare.

Sedentarismul este legat de un risc mai mare de boli de inimă

În noul studiu, cercetătorii au analizat comportamentul șezut al a 102 femei hispanice și 416 femei non-hispanice. Femeile din ambele grupuri erau în postmenopauză și aveau supraponderalitate sau obezitate.

Informațiile despre femei au provenit din trei studii separate. Cercetătorii, totuși, au măsurat comportamentul sedentar al femeilor în același mod folosind monitoare de activitate purtabile.

Aceasta a inclus măsurarea atât a timpului total pe care femeile l-au petrecut în timpul zilei, cât și a duratei medii a ședințelor.

Cercetătorii s-au concentrat pe femeile aflate în postmenopauză, deoarece americanii mai în vârstă tind să aibă nivelurile cele mai înalte a comportamentului sedentar.

Simptomele cardiovasculare ale femeilor devin, de asemenea, mai pronunțate după menopauză – deși riscul tuturor pentru boli cardiovasculare crește odată cu vârsta.

Această umflătură postmenopauză se poate datora unei scăderi a nivelului hormonului natural estrogen.

Acest risc crescut pentru femeile în vârstă are loc chiar dacă acestea tind să fie mai activi decât bărbații mai în vârstă.

În noul studiu, femeile care și-au petrecut mai mult din zi stând sau făcând acest lucru în sesiuni mai lungi au avut biomarkeri mai răi legați de bolile cardiovasculare. Aceasta a inclus indicele de masă corporală (IMC), circumferința taliei, glucoza la post, rezistența la insulină și trigliceridele.

Efectul a fost mai pronunțat pentru femeile cu obezitate comparativ cu femeile supraponderale.

Această legătură între comportamentul sedentar și riscul bolilor cardiovasculare a rămas chiar și atunci când cercetătorii au luat în considerare nivelul de activitate fizică a femeilor.

Asta înseamnă că a fi sedentar a fost legat de un risc mai mare de boli cardiovasculare, chiar și la femeile care au exercitat în mod regulat.

Steinbaum spune că, atunci când vine vorba de sănătatea inimii, trebuie să ne gândim la activitatea fizică și la timpul petrecut așezat ca două lucruri separate.

„Exercițiul compensează o cantitate exorbitantă de ședere? Răspunsul este nu ”, a spus ea. „De aceea ar trebui să te ridici și să te miști mai des în timpul zilei.”

Autorii noului studiu scriu că ar trebui depuse mai multe eforturi de către medici și alți furnizori de asistență medicală pentru a încuraja oamenii să nu doar să exercite mai mult, ci și să stea mai puțin.

„În mod tradițional, clinicienii se concentrează pe încurajarea pacienților lor să exercite mai mult și să crească activitatea fizică, concentrându-se puțin asupra timpului de ședere”, scriu cercetătorii în lucrare.

Noul studiu a fost publicat pe 17 februarie în Journal of the American Heart Association.

Incercati sa va miscati cat mai mult

Cercetătorii au putut, de asemenea, să vadă dacă ședința a afectat în mod diferit femeile hispanice și femeile non-hispanice.

În medie, femeile hispanice și-au petrecut mai puțin din zi așezate și au avut ședințe mai scurte în comparație cu femeile non-hispanice.

Ambele grupuri au văzut o legătură între un comportament sedentar mai mare și biomarkeri mai răi ai bolilor cardiovasculare.

Dar legătura dintre durata medie a ședinței ședinței și glicemia în jeun a fost mai puternică pentru femeile hispanice decât pentru femeile non-hispanice.

Acest lucru se potrivește cu un studiu anterior care a constatat că comportamentul sedentar auto-raportat a fost legat de risc mai mare de diabet de tip 2, cu diferențe observate între diferite grupuri rasiale și etnice.

Pe de altă parte, legătura dintre timpul total de ședere și IMC a fost mai puternică pentru femeile non-hispanice decât pentru femeile hispanice.

Datorită modului în care a fost conceput noul studiu, cercetătorii nu au putut spune că creșterea timpului de ședere provoacă agravarea biomarkerilor, doar că cei doi sunt conectați.

Cu toate acestea, studiile de laborator au constatat că întreruperea frecventă a ședințelor de ședere poate îmbunătăți markerii de sănătate, cum ar fi controlul glucozei și metabolismul lipidelor.

Niste studii sugerează să te ridici și să te miști la fiecare 30 de minute.

Steinbaum spune că, de asemenea, puteți crește ritmul cardiac în același timp, făcând ceva de genul mersului în sus și în jos pe o scară.

„Datorită efectului profund pe care îl are ședința asupra metabolismului și a factorilor de risc pentru bolile de inimă, activitatea fizică trebuie să facă parte din viața noastră toată ziua, nu doar atunci când exercităm în mod conștient”, a spus ea.

Lasa un raspuns