9 sfaturi pentru prevenirea cancerului de prostata

Prostata, un organ situat sub vezică, produce semen. Cancerul de prostată este al doilea cel mai frecvent cancer în rândul bărbaților din Statele Unite. Aproximativ 1 din 9 bărbați vor fi diagnosticați cu cancer de prostată în viața lor.

Riscul de a dezvolta cancer de prostată crește progresiv odată cu vârsta. Aproximativ 60 la sută din toate cazurile de cancer de prostată din Statele Unite sunt diagnosticate la bărbați în vârstă de 65 de ani sau mai mult. Este rar ca bărbații să dezvolte cancer de prostată înainte de 40 de ani.

Nu există o prevenție absolută a cancerului de prostată, dar dovezile sugerează că dieta joacă un rol esențial. Citiți pentru sfaturi legate de dietă și mai multe informații.

1. Mănâncă roșii și alte alimente roșii

Roșiile, pepene verde și alte alimente roșii își datorează culoarea strălucitoare unui puternic antioxidant numit licopen. Unele studii recente arată că bărbații care consumă acest fruct și produse pe bază de tomate au un risc mai mic de cancer de prostată decât cei care nu. Cu toate acestea, Institutul American de Cercetare a Cancerului avertizează că studiile care leagă tomatele cu prevenirea cancerului de prostată sunt limitate și continuu.

Un studiu din 2018 din Spania sugerează că gătitul roșiilor facilitează mai mult organismul tău de a absorbi licopenul. Cu cât roșia este mai roșie, cu atât mai bine, deoarece licopenul se acumulează în timpul maturarii. Asta înseamnă că roșiile palide, cumpărate, care sunt culese prea devreme, au mai puțin licopen decât roșiile coapte la viță de vie.

2. Recunoaște puterea fructelor și a legumelor

Nutrienți și vitamine conținute în fructe Sursa de încredere și legume Sursa de încrederepoate reduce riscul de a face cancer de prostată. Legumele verzi conțin compuși care ajută corpul tău să descompună substanțe cauzatoare de cancer numite cancerigene. O dietă bogată în nutrienți poate contribui, de asemenea, la încetinirea răspândirii cancerului.

Mâncând fructe și legume pe parcursul zilei, veți avea mai puține șanse să vă completați cu mâncare procesată.

3. Luați în considerare soia și ceaiul

Un nutrient numit izoflavone a fost legat de un risc redus de cancer de prostată, cel puțin o revizuire din 2014 a studiilor controlate Sursa de încredere. Izoflavonele se găsesc în:

  • tofu (preparat din soia)
  • năut
  • linte
  • varza de lucerna
  • arahide

Cercetătorii au studiat de mult legătura dintre ceaiul verde și riscul de cancer de prostată, cu rezultate mixte. AStudiu din 2008 Sursa de încrederea arătat că bărbații care beau ceai verde sau iau suplimente de extract de ceai verde au un risc mai mic de cancer avansat de prostată decât cei care nu.

A Revizuirea 2010 a studiilor clinice Sursa de încrederea arătat că cercetarea cu celule și animale confirmă o legătură între ingredientele cheie ale ceaiului verde și un risc mai mic de cancer de prostată. S-a remarcat că sunt necesare alte studii clinice umane.

4. Turnați o altă cană de cafea

Obținerea unui obicei grav de cafea este legată de un risc scăzut de cancer mortal de prostată:

  • Se bea patru-cinci căni de cafea în fiecare zi îți poate scădea șansele de cancer mortal și de grad înalt de prostată, conform unei analize din 2014 a studiilor clinice.
  • Indiferent de câte cani beți în general, la fiecare trei cani de cafea pe care le beți pot reduce riscul de cancer mortal de prostată cu aproximativ 11% .

Aceasta descrie o relație doză-răspuns între cancerul de prostată și cafea. Asta înseamnă că efectul asupra cancerului de prostată crește sau scade odată cu cantitatea de cafea pe care o beți. Aceste efectenu poate extinde Sursa de încredere la cineva care apucă doar o cană ocazională.

Cu toate acestea, dozele mari de cofeină pot provoca probleme majore de sănătate, cum ar fi bătăile inimii neregulate și convulsii. Clinica Mayo atentioneaza ingerarea mai mult de 400 de miligrame de cofeina pe zi, echivalentul a patru cești de cafea preparată.

Modul de preparare a cafelei poate fi, de asemenea, un factor. AStudiu din 2015 în sursa de încredere din Norvegias-a uitat la cafeaua preparată cu un filtru și la cafea fiartă, care nu folosește un astfel de filtru. Bărbații care beau cafea fiartă păreau să aibă un risc mai mic de cancer de prostată decât bărbații care beau cafea au pregătit altfel sau deloc.

Produsele chimice cafeol și kahweol au abilități bine cunoscute de combatere a cancerului. Cercetătorii cred că aceste substanțe chimice sunt prinse atunci când cafeaua trece printr-un filtru de hârtie. Cafeaua fiartă poate permite acestor substanțe chimice de combatere a cancerului să rămână în fiecare zi.

5. Faceți alegeri bune despre grăsime

A Studiu 2014 Sursa de încredereobservă că poate exista o legătură între grăsimile animale și un risc crescut de cancer de prostată. Pe lângă carne, grăsimile animale se găsesc în untură, unt și brânză. Ori de câte ori este posibil, înlocuiți grăsimile pe bază de animale cu grăsimi pe bază de plante.

Aceasta, în loc de asta:

  • ulei de măsline în loc de unt
  • fructe în loc de bomboane
  • legume proaspete în loc de alimente preambalate
  • nuci sau semințe în loc de brânză

De asemenea, suprasolicitarea cărnii produce cancerigeni, așa că aveți grijă să nu vă supărați carnea.

6. Nu mai fumați

Pacienții cu cancer de prostată care fumează au mai multe șanse de a reapariția bolii. Fumătorii au un risc mai mare de a muri din cauza cancerului de prostată.

Nu este prea târziu să renunți. În comparație cu fumătorii actuali, pacienții cu cancer de prostată carerenunțați la fumat Sursa de încredere timp de mai bine de 10 ani aveau același risc de mortalitate ca și cei care nu fumau niciodată.

7. Țineți cont de alimentele controversate

Pește și omega-3

Acidul gras, cunoscut sub numele de omega-3, poate ajuta la reducerea riscului de a dezvolta cancer de prostată. Omega-3 se găsește la anumiți pești, inclusiv sardine, ton, macrou, păstrăv și somon.

A fost un studiu realizat în 2013 Source Trusted asta a sugerat că bărbații cu concentrații mari de acizi grași omega-3 din sângele lor sunt mai susceptibili să dezvolte cancer de prostată.

In orice caz, mai multe cercetări actuale în 2015 Sursa de încredere a găsit unele probleme cu cercetarea și a declarat că studiul nu a stabilit de fapt o legătură între aportul crescut de omega-3 și riscul crescut de cancer de prostată.

Pe baza acestor informații controversate, este mai bine să consultați medicul pentru a discuta care este cea mai bună alegere pentru dumneavoastră.

folat

Conform Societății Americane de Cancer , unele studii clinice efectuate în anii 90 au constatat că nivelul scăzut de folat din sângele tău îți poate crește riscul de cancer.

Cu toate acestea, completând cu acid folic, o formă creată de om de folat, poate crește riscul Sursa de încredere de cancer.

Folatul se găsește în multe alimente, inclusiv legume verzi, fasole, cereale integrale și cereale fortificate pentru micul dejun. Societatea Americană de Cancer recomandă obținerea unor cantități adecvate de folat prin consumul unei varietăți din aceste alimente.

Lactat

Unele studii, potrivit Clinicii Mayo , au legat produse lactate sau diete bogate în calciu, cu un risc crescut de cancer de prostată. Cu toate acestea, studiile au fost mixte, iar acest risc este considerat minim.

8. Faceți timp pentru exerciții fizice

A fi supraponderal sau obez este legat de un risc crescut de cancer agresiv de prostată .

Exercitiile fizice regulate te pot ajuta sa mentii o greutate sanatoasa. Beneficiile exercitiului fizic includ cresterea masei musculare si un metabolism mai bun. Încerca:

  • mers
  • alergare
  • mersul cu bicicleta
  • înot

Exercitarea nu trebuie să fie plictisitoare. Variază-ți rutina și invită-ți prietenii să participe. Este mai probabil să te descurci dacă e distractiv.

9. Discutați cu medicul dumneavoastră

Întrebați-vă medicul despre riscul dvs. de a dezvolta cancer de prostată. Câteva puncte de discutat includ:

  • ce teste de screening medical trebuie să aveți pe măsură ce îmbătrânești
  • istoric familial de cancer
  • recomandări dietetice

Spuneți medicului dumneavoastră dacă începeți doar un nou program de exerciții fizice sau dacă aveți următoarele simptome:

  • disconfort oriunde în zonele pelviene sau rectale
  • dificultate la urinare
  • sânge în urină sau spermă

Lasa un raspuns