9 semne si simptome ale deficitului de cupru

Cuprul este un mineral esențial care are multe roluri în organism.

Ajută la menținerea unui metabolism sănătos, promovează oase puternice și sănătoase și asigură funcționarea corectă a sistemului nervos.

În timp ce deficitul de cupru este rar, se pare că mai puțini oameni de astăzi primesc suficient de minerale. De fapt, până la 25% dintre persoanele din America și Canada ar putea să nu îndeplinească dozele recomandate de cupru .

Nu consuma suficient cupru poate duce la deficiență, care poate fi periculoasă.

Alte cauze ale deficienței de cupru sunt boala celiacă, intervenții chirurgicale care afectează tractul digestiv și consumă prea mult zinc, deoarece zincul concurează cu cuprul pentru a fi absorbit.

Iată 9 semne și simptome ale deficienței de cupru.

1. Oboseală și slăbiciune

Deficienta de cupru poate fi una din multele cauze ale oboselii si slabiciunii.

Cuprul este esențial pentru absorbția fierului din intestin .

Când nivelul de cupru este scăzut, corpul poate absorbi mai puțin fier. Acest lucru poate provoca anemie cu deficit de fier , o afecțiune în care organismul nu poate transporta suficient oxigen în țesuturile sale. O lipsă de oxigen vă poate face mai slabă și vă puteți simți obosită mai ușor.

Mai multe studii pe animale au arătat că deficiența de cupru poate provoca anemie .

În plus, celulele utilizează cupru pentru a genera adenozin trifosfat (ATP), principala sursă de energie a organismului. Aceasta înseamnă că deficitul de cupru ar putea să vă afecteze nivelul de energie, ceea ce promovează din nou oboseală și slăbiciune .

Din fericire, consumul unei diete bogate în cupru poate ajuta la stabilirea anemiei cauzate de deficitul de cupru.

REZUMATDeficitul de cupru poate provoca anemie cu deficiență de fier sau poate compromite producția de ATP, ducând la slăbiciune și oboseală. Din fericire, acest lucru poate fi inversat prin creșterea aportului de cupru.

2. Boală frecventă

Persoanele care se îmbolnăvesc des pot avea deficit de cupru.

Aceasta deoarece cuprul joacă un rol important în menținerea unui sistem imunitar sănătos.

Când nivelurile de cupru sunt scăzute, corpul dumneavoastră poate lupta pentru a face celule imune. Acest lucru poate reduce drastic numărul de celule albe din sânge, compromițând capacitatea organismului de a combate infecția.

Studiile au arătat că deficitul de cupru poate reduce dramatic producția de neutrofile, care sunt celule albe din sânge care acționează ca prima linie de apărare a organismului.

Din fericire, consumul mai multor alimente bogate în cupru poate ajuta la inversarea acestor efecte.

REZUMATDeficitul de cupru poate slăbi sistemul imunitar, ceea ce poate determina mai multe persoane să se îmbolnăvească. Acest lucru poate fi inversat prin creșterea aportului de cupru.

3. Oase slabe și fragile

Osteoporoza este o afecțiune caracterizată de oase slabe și fragile.

Ea devine mai frecventă cu vârsta și a fost legată de deficitul de cupru .

De exemplu, o analiză a opt studii, incluzând peste 2100 de persoane, a constatat că persoanele cu osteoporoză au avut niveluri mai scăzute de cupru decât adulții sănătoși .

Cuprul este implicat în procese care creează legături încrucișate în interiorul oaselor. Aceste legături încrucișate asigură că oasele sunt sănătoase și puternice .

Mai mult, cuprul încurajează organismul să facă mai multe osteoblaste, care sunt celule care ajută la remodelarea și întărirea țesutului osos.

REZUMATCuprul este implicat în procesele care ajută la întărirea țesutului osos. Deficiența de cupru poate favoriza osteoporoza, o afecțiune a oaselor goale și poroase.

4. Probleme cu memoria și învățarea

Deficiența de cupru ar putea face mai dificilă învățarea și amintirea.

Asta pentru că cuprul joacă un rol important în funcționarea și dezvoltarea creierului.

Cuprul este utilizat de enzime care ajută la aprovizionarea cu energie a creierului, ajută sistemul cerebral de apărare și transmite semnale către organism .

Dimpotrivă, deficitul de cupru a fost legat de bolile care împiedică dezvoltarea creierului sau afectează capacitatea de a învăța și de a-și aminti, cum ar fi boala Alzheimer .

Interesant, un studiu a constatat că persoanele cu Alzheimer au avut până la 70% mai puțin cupru în creierul lor, comparativ cu persoanele fără boală .

REZUMATCuprul ajută la asigurarea funcționării și dezvoltării optimale a creierului. În consecință, deficitul de cupru ar putea cauza probleme cu învățarea și memoria.

5. Dificultăți de mers pe jos

Persoanele cu deficiență de cupru ar fi mai greu să meargă bine .

Enzimele utilizează cupru pentru a menține starea de sănătate optimă a măduvei spinării. Unele enzime ajută la izolarea măduvei spinării, astfel încât semnalele pot fi transmise între creier și corp .

Deficiența de cupru poate determina ca aceste enzime să nu funcționeze la fel de eficient, ducând la o izolare mai mică a măduvei spinării. Acest lucru, la rândul său, face ca semnalele să nu fie transmise la fel de eficient .

De fapt, studiile efectuate pe animale au descoperit că deficitul de cupru poate reduce izolația măduvei spinării cu până la 56% .

Plimbarea este reglementată de semnalele dintre creier și corp. Deoarece aceste semnale sunt afectate, deficitul de cupru poate duce la pierderea coordonării și instabilitate.

REZUMATCuprul este utilizat de enzimele care ajută la menținerea unui sistem nervos sănătos, asigurând transmiterea eficientă a semnalelor către și dinspre creier. O deficiență poate compromite sau întârzia aceste semnale, provocând o pierdere de coordonare sau o instabilitate în timpul mersului pe jos.

6. Sensibilitatea la rece

Persoanele cu deficiență de cupru se pot simți mai sensibile la temperaturi mai scăzute.

Cuprul, împreună cu alte minerale precum zincul, ajută la menținerea funcției optime a glandei tiroide.

Studiile au arătat că nivelurile de T3 și T4 ale hormonilor tiroidieni sunt strâns corelate cu nivelele de cupru. Când nivelurile de cupru din sânge sunt scăzute, aceste valori ale hormonului tiroidian scad. Ca rezultat, glanda tiroidă poate să nu funcționeze la fel de eficient. .

Având în vedere că glanda tiroidă ajută la reglarea metabolismului și producerii căldurii, nivelurile scăzute ale hormonilor tiroidieni vă pot face să vă simțiți mai ușor .

De fapt, se estimează că peste 80% dintre persoanele cu niveluri scăzute de hormoni tiroidieni se simt mai sensibili la temperaturi scăzute .

REZUMATCuprul ajută la asigurarea unor niveluri sănătoase ale hormonilor tiroidieni. Acești hormoni ajută la reglarea metabolismului și a căldurii corporale. Ca rezultat, deficitul de cupru te poate face să te simți rece.

7. Piele pala

Culoarea pielii este determinată în mare măsură de pigmentul melanină.

Persoanele cu piele mai ușoară au, de obicei, pigmenți cu melanină mai puțini, mai mici și mai ușoare decât cei cu piele mai închisă .

Interesant este faptul că cuprul este utilizat de enzimele care produc melanină. De aceea, deficitul de cupru ar putea afecta producția acestui pigment, cauzând o piele palidă.

Cu toate acestea, este nevoie de o cercetare mai umană care să investigheze legătura dintre deficiența de piele palidă și de cupru.

REZUMATCuprul este utilizat de enzimele care produc melanină, pigmentul care determină culoarea pielii. Deficiența de cupru poate cauza o piele palidă.

8. Părul gri

Culoarea părului este, de asemenea, afectată de melanina pigmentară.

Având în vedere că nivelurile scăzute de cupru pot afecta formarea melaninei, deficitul de cupru poate provoca părul gri prematură .

Deși există unele cercetări privind deficiența de cupru și formarea pigmentului de melanină, aproape că nu s-au studiat aproape deloc legăturile dintre deficitul de cupru și părul gri. Mai multe cercetări bazate pe om în acest domeniu ar ajuta la clarificarea legăturii dintre cele două.

REZUMATCa si culoarea pielii, culoarea parului este afectata de melanina, care necesita cupru. Aceasta înseamnă că deficitul de cupru poate favoriza părul gri prematură.

9. Pierderea de vedere

Pierderea de vedere este o afecțiune gravă care poate apărea cu deficit de cupru pe termen lung.

Cuprul este utilizat de multe enzime care ajută la asigurarea funcționării corecte a sistemului nervos. Aceasta înseamnă că deficitul de cupru poate provoca probleme cu sistemul nervos, inclusiv pierderea vederii.

Se pare că pierderea vederii datorată deficienței de cupru este mai frecventă în rândul persoanelor care au efectuat intervenții chirurgicale pe tractul digestiv, cum ar fi chirurgia by-passului gastric. Acest lucru se datorează faptului că aceste intervenții chirurgicale pot reduce capacitatea organismului de a absorbi cuprul .

Deși există unele dovezi că pierderea vederii cauzată de deficitul de cupru este reversibilă, alte studii nu au demonstrat o îmbunătățire a vederii după creșterea cantității de cupru .

REZUMATDeficiența de cupru poate duce la pierderea vederii. Acest lucru se datorează faptului că viziunea dvs. este strâns legată de sistemul nervos, care se bazează în mare măsură pe cupru.

Surse de cupru

Din fericire, deficitul de cupru este rar, deoarece multe alimente conțin o cantitate bună de cupru.

În plus, aveți nevoie doar de o cantitate mică de cupru pentru a satisface doza zilnică recomandată (RDI) de 0,9 mg pe zi .

Următoarele produse alimentare sunt surse excelente de cupru :

Cantitate CDI
Carne de vită, gătită 1 oz (28 g) 458%
Stridiile, fierte 6 133%
Lobster, fiert 1 cești (145 g) 141%
Ficat de ficat, fiert 1 oz (28 g) 99%
Squid, gătit 3 oz (85 g) 90%
Ciocolata neagra Bara de 3,5 oz (100 g) 88%
Ovăz, crud 1 cană (156 g) 49%
Semințe de susan, prăjite 1 oz (28 g) 35%
Nuci de caju, crude 1 oz (28 g) 31%
Semințe de floarea soarelui, uscate prăjite 1 oz (28 g) 26%
Ciuperci, fierte 1 cană (108 g) 16%
Migdale, uscate prăjite 1 oz (28 g) 14%

Pur și simplu consumarea unor astfel de alimente pe parcursul săptămânii ar trebui să vă furnizeze suficient cupru pentru a menține niveluri sanguine sănătoase.

Este, de asemenea, demn de remarcat faptul că puteți obține niște cupru prin simpla băutură a apei de la robinet, deoarece cuprul se găsește frecvent în țevi care dau apă în casa dumneavoastră. Acestea fiind spuse, cantitatea de cupru găsită în apa de la robinet este foarte mică, deci ar trebui să consumați o varietate de alimente bogate în cupru.

REZUMATCuprul se găsește în multe alimente de bază, motiv pentru care deficiența este rară. Consumul unei alimentații echilibrate ar trebui să vă ajute să respectați suma zilnică recomandată.

Efecte secundare – prea mult cupru

În timp ce cuprul este esențial pentru o sănătate optimă, trebuie doar să consumați o cantitate mică zilnic.

Consumul prea mult de cupru poate cauza toxicitatea cuprului, care este un tip de otrăvire metalică.

Toxicitatea cu cupru poate avea efecte secundare neplăcute și potențial letale, incluzând :

  • Greaţă
  • Vărsături (alimente sau sânge)
  • Diaree
  • Dureri de stomac
  • Negru, scaune „tarry”
  • Dureri de cap
  • Respiratie dificila
  • O bătaie neregulată a inimii
  • Scăderea tensiunii arteriale
  • Comă
  • Piele galbenă (icter)
  • Leziuni ale rinichilor
  • Afectarea ficatului

Cu toate acestea, este foarte rar să consumați cantități toxice de cupru printr-o dietă regulată.

În schimb, aceasta are tendința să se întâmple dacă sunteți expus la alimente și apă contaminate sau lucrați într-un mediu cu conținut ridicat de cupru .

REZUMATÎn timp ce toxicitatea pe bază de cupru este rară, efectele secundare pot fi foarte periculoase. Această toxicitate are loc atunci când sunteți expus la alimente și apă contaminate cu cupru sau lucrați într-un mediu cu niveluri ridicate de cupru.

Deficiența de cupru este foarte rară, deoarece multe alimente oferă cantități suficiente de minerale.

Concluzie

Dacă sunteți preocupat de nivelurile de cupru, este mai bine să discutați cu medicul dumneavoastră. Ei vor vedea dacă aveți risc de deficiență de cupru și vă puteți testa nivelul de cupru din sânge.

Pur și simplu consumând o dietă echilibrată ar trebui să vă ajute să vă satisfaceți necesitățile zilnice de cupru.

Cu toate acestea, se estimează că până la un sfert de oameni din America și Canada nu mănâncă suficient cupru, ceea ce poate crește riscul de deficiență a cuprului.

Simptomele și simptomele comune ale deficienței de cupru includ oboseală și slăbiciune, boală frecventă, oase slabe și fragile, probleme cu memoria și învățarea, dificultăți la mers, sensibilitate crescută la frig, piele palidă, păr brun prematură și pierderea vederii.

Din fericire, creșterea consumului de cupru ar trebui să corecteze majoritatea acestor semne și simptome.

Lasa un raspuns