Anxietatea ta adora zaharul

Nu este un secret faptul că zahărul poate provoca ravagii pe corpul tău dacă te dedici puțin prea mult la lucrurile dulci. Încă,75 la sutăSdintre americani mănâncă prea mult .

Efectele nocive pe care le poate avea asupra sănătății fizice sunt bine studiate, motiv pentru care vorbim atât de mult despre reducerea zahărului pentru a pierde în greutate și a scădea riscul de îmbolnăvire.

În timp ce eliminarea lucrurilor dulci poate duce la o sănătate fizică a ta, este impactul pe care zahărul îl are asupra sănătății noastre mintale, la care merită să aruncăm o a doua privire.

1. Zahărul duce la valori maxime și minime

Dacă ideea dvs. de a face față stresului implică o bătaie de Ben și Jerry’s, există șanse mari să știți exact ce este graba de zahăr.

În timp ce majoritatea oamenilor pot trece printr-o grabă și o prăbușire ulterioară cu un minim disconfort, există un întreg grup de oameni care plătesc un preț mare pentru consumul de zahăr prea mult.

Acest lucru se datorează faptului că consumul unei cantități mari de zahăr procesat poate declanșa sentimente de griji, iritabilitate și tristețe – ceea ce poate fi o dublă greutate dacă aveți de asemenea cu depresia sau anxietatea .

Dar de ce zahărul cauzează o astfel de problemă?

După ce ai consumat prea mult zahăr, corpul tău eliberează insulină pentru a ajuta la absorbția excesului de glucoză din fluxul sanguin și la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Este un lucru bun, nu? Nu neaparat.

Iată de ce: O bucata de zahăr îți face corpul să muncească din greu pentru a reveni la niveluri normale.

Acest roller coaster de ascensiuni și coborâșuri te poate lăsa să te simți nervos, cețos, iritabil, scârbos și scurs.

Dacă aveți anxietate sau depresie, aceste simptome sunt probabil cele cu care vă confruntați deja zilnic. Zaharul le va exacerba.

2. Dacă nu provoacă anxietate, sigur îl înrăutățește

Dacă aveți de-a face cu anxietatea, atunci știți cât de dezastruos poate fi să vă apucați de zahăr.

Puternicele accidente puternice și ulterioare te pot face să te simți iritabil, agitat și încordat – toate efectele secundare care îți pot agrava anxietatea.

Dar asta nu este tot. De asemenea, zahărul poate slăbi capacitatea corpului dumneavoastră de a răspunde la stres, ceea ce vă poate declanșa anxietatea și vă poate împiedica să faceți față cauzei stresului.

Au fost câteva studiu care s-au uitat la legătura dintre zahăr și anxietate, dar amândoi s-au făcut pe șobolani. În timp ce rezultatele au arătat o legătură certă între aportul de zahăr și anxietate, cercetătorii ar dori să vadă mai multe studii făcute pe oameni.

3. Zaharul îți poate crește riscul de a dezvolta depresie

Este greu de evitat să ajungi la dulciuri, mai ales după o zi dificilă. Iar atunci când aveți de-a face cu depresia, uneori mâncarea poate servi ca o formă de auto-medicare.

Dar acest ciclu vicios de a consuma zahăr pentru a vă amortiza emoțiile nu va face decât să vă agraveze simptomele de tristețe, oboseală și speranță.

Suprapunerea zahărului determină dezechilibrele anumitor substanțe chimice ale creierului. Aceste dezechilibre pot duce la depresie și pot chiar crește riscul pe termen lung de a dezvolta o tulburare de sănătate mintală la unele persoane.

De fapt, s-a descoperit că bărbații care au consumat o cantitate mare de zahăr (67 de grame sau mai mult) în fiecare zi au avut 23% mai multe șanse de a primi un diagnostic de depresie clinică în termen de cinci ani.

Chiar dacă studiul a implicat doar bărbați, legătura dintre zahăr și depresie este de asemenea evidentă la femei.

4. Renuntarea la dulciuri se poate simți ca un atac de panică

Când vine vorba de renunțarea la zahărul procesat, mulți recomandă să meargă curcan rece. Dar dacă aveți un istoric de atacuri de panică, s-ar putea să nu fie o idee bună.

Retragerea din zahăr nu este plăcută.

Poate provoca reacții adverse grave, cum ar fi anxietatea, iritabilitatea, confuzia și oboseala. Acest lucru i-a determinat pe experți să privească modul în care simptomele de retragere din zahăr se pot asemăna cu cele ale anumitor medicamente.

„Dovezi din literatura de specialitate arată paralele substanțiale și se suprapun între drogurile de abuz și zahăr”, Explica Uma Naidoo, MD , care este considerat expertul alimentar de la Harvard Medical School.

Când cineva folosește un drog, cum ar fi cocaina, intră într-o stare fiziologică de retragere atunci când încetează să o folosească.

Naidoo spune că persoanele care consumă cantități mari de zahăr în dietele lor pot experimenta în mod similar senzația fiziologică de sevraj dacă încetează să consume deodată zahăr.

De aceea, plecarea curcanului rece din zahăr poate să nu fie cea mai bună soluție pentru cineva care are și anxietate.

„Oprirea bruscă a aportului de zahăr poate imita retragerea și se poate simți ca un atac de panică”, spune Naidoo. Și dacă aveți o tulburare de anxietate, această experiență de retragere poate fi intensificată.

5. Zahărul îți zguduie puterea creierului

S-ar putea ca stomacul tău să-ți spună să te scufunzi și să-ți bei ieșirea din acel Icee cherry jumbo, dar creierul tău are o idee diferită.

Cercetătorii de la UCLA au descoperit că o dietă constantă în fructoză din produse zaharoase, cum ar fi soda încetinește creierul tău, ceea ce poate împiedica memoria și învățarea. Cercetătorii au descoperit că genele din creier pot fi afectate de fructoză.

Acest lucru poate afecta memoria și învățarea și poate duce chiar la boala Alzheimer, diabet și boli de inimă.

Principalele surse de fructoză din dieta americană includ zahărul din trestie (zaharoză) și siropul de porumb cu fructoză ridicată. Aceasta este o distincție importantă, deoarece cercetătorii au fost concentrați doar pe fructoză.

Acordat, studiul lor a fost făcut pe șobolani. Dar ceea ce au descoperit merită luat în considerare când vine vorba de dieta dvs. și de sănătatea creierului.

Lasa un raspuns